Prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów
- księgowanie dokumentów do podatkowej księgi przychodów i rozchodów,
- wyliczanie zaliczek podatku dochodowego,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
- sporządzanie i przekazywanie do właściwego urzędu rocznych rozliczeń podatkowych,
- prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy
Prowadzenie ewidencji ryczałtowej
- księgowanie dokumentów do ewidencji przychodów,
- naliczanie podatku zryczałtowanego na podstawie ewidencji sprzedaży,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wyposażenia,
- sporządzanie deklaracji PIT 28
- prowadzenie dokumentacji i rozliczeń ZUS Przedsiębiorcy,
Prowadzenie pełnej księgowości
- otwarcie ksiąg rachunkowych na dzień rozpoczęcia działalności,
- bieżący zapis dokumentów w księdze,
- wyliczanie zaliczek podatku dochodowego,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz ewidencji wyposażenia,
- przeprowadzanie uzgodnień sald należności i zobowiązań,
- zamknięcie roku obrotowego, sporządzenie sprawozdania finansowego – w tym: bilansu, rachunku zysków i rachunku przepływów pieniężnych oraz informacji dodatkowej, zeznania rocznego CIT-8 oraz pomoc w przygotowywaniu uchwał,
- sporządzanie sprawozdań statystycznych,
- tworzenie indywidualnych planów kont oraz polityki rachunkowości,
- sporządzanie raportów kasowych,
- opracowanie zakładowego planu kont oraz polityki rachunkowości.
Kompleksowe prowadzenie rozliczeń VAT
- prowadzenie ewidencji zakupu i sprzedaży VAT
- prowadzenie ewidencji nabyć i dostaw wewnątrzwspólnotowych UE
- naliczanie podatku VAT należnego i naliczonego
- sporządzanie deklaracji VAT – 7
- przygotowywanie innych dokumentów ( NIP 1, NIP 2, VAT R, VAT Z)
- obsługa kontroli organów podatkowych, ZUS, Państwowej Inspekcji Pracy
Obsługę kadrowo-płacową
- przygotowywanie i przekazywanie do ZUS zgłoszeń do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego osób zatrudnionych,
- sporządzanie miesięcznych list płac pracowników,
- obliczanie miesięcznych zaliczek na podatek dochodowy od osób zatrudnionych,
- obliczanie miesięcznych składek oraz sporządzanie deklaracji ZUS i przesyłanie ich w formie elektronicznej do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych,
- sporządzanie oraz przesyłanie ich w formie elektronicznej do Urzędów Skarbowych obowiązujących deklaracji i rozliczeń (PIT-8AR, PIT-4R),
- sporządzanie na koniec roku kalendarzowego: kart wynagrodzeń pracowników, informacji o uzyskanych przez pracowników dochodach oraz pobranych zaliczkach na podatek dochodowy (PIT-11),
- przygotowywanie niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnieniem i zwalnianiem pracowników (w tym umowa o pracę; PIT 2, informacja dodatkowa o warunkach zatrudnienia, świadectwo pracy),
- prowadzenie dokumentacji kadrowej ( akt osobowych).
- prowadzenie ewidencji urlopów oraz innych przerw w wykonywaniu pracy,